Sidste forsøg på at lære at bruge sutteflaske

16. maj 2017

Alder:
7 mdr.

Sidste forsøg på at lære at bruge sutteflaske

Hej Helen,

Vores dejlige datter vil hverken bruge sut eller sutteflaske. Man lærer at trøste og putte uden som tiden går, så det er egentligt fint. Men om 2 måneder er jeg nød til at starte arbejde igen og det indebærer at jeg også er væk om aftenen og natten - der hvor det er umuligt at undvære amning.

Vi vil gerne gøre et sidste forsøg på at lære hende at bruge sutteflaske i håbet om at far kan overtage putning og "nattevagten" en gang imellem. Det gør vi ved at tilbyde hende sutteflaske med vand i mange gange om dagen. Hun kan tage et par sug af den, men foretrækker at lege med tutten eller bide i den. Vi har endda prøvet med en str 4, for at hun ikke skal arbejde så hårdt for det. Vi prøver pt med en tudekop som har en suttefunktion vi vil sætte på når hun har lært at bruge ...

Annonce

... tudekoppen.

Spørgsmålet er gør vi det rigtigt? Kan vi prøve med feks æblejuice for at gøre det mere interessant? Har du andre forslag? Kan vi helt undvære amning og sutteflaske til den tid (i så fald skal vi måske fokusere på noget andet end sutteflasken?)? Hun vil være knap 9.5 måned når jeg starter igen.

Det går nogenlunde med at spise rigtig mad. Hun vil gerne have det, men foretrækker stadig bryst, og jeg tror endnu ikke de portioner hun spiser udgør et fuldt måltid. Hun får tre måltider om dagen, som jeg nu har besluttet et optrappe til fire. Ellers ammer jeg ad hoc i løbet af dagen. Om natten ammer jeg omkring midnat, klokken 03-04 stykker og igen mellem 06 og 07 (hun sover fra ca 20:30 til 08:30 hver nat).

Vi glæder os til dit input og på forhånd tak,

Med venlig hilsen
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Annonce

Viden om børn:

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

Slik

Vær altid opmærksom på hvad I selv spiser. Barnet lærer af at se på jer og det I gør. Jeres vaner omkring slik, vil således smitte af på jeres barn.

Nogle tilbyder kun slik til festlige lejligheder, andre har en fast ugentlig slikdag. Der er ingen grund til at tilbyde jeres barn slik hver dag.

Babyer har heller ikke behov for slik og interesserer sig måske ligeså gerne for et sundere alternativ, som en brødskorpe eller et dejligt frisk bær.

Ifølge...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder